مسابقات روبوکاپ لیگ نانوگرم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مسابقات روبوکاپ لیگ نانوگرم
نوشته شده در یک شنبه 16 بهمن 1390
بازدید : 1891
نویسنده : فرزاد قاسم پور


مسابقات روبوکاپ از امسال شامل لیگ جدیدی شده به نام لیگ نانوگرم. این لیگ مخصوص ربات‌هایی بسیار ریز در حد میکرون است و اولین دوره آن در همین ماه در خلال مسابقات بین‌الملی روبوکاپ در آتلانتای آمریکا برگزار خواهد شد.

هدف این لیگ استفاده از ربات‌هایی با اندازه کوچک‌تر از 300 میکرون است که توان اجرای برخی از مهارت‌های بازی فوتبال را داشته باشند.

این ربات‌ها توسط کامپیوتر یا ابزار دیگر هدایت خواهند شد اما باید قادر باشند انرژی خود را بدون نیاز به سیم از محیط بگیرند.

ربات‌ها برای برنده شدن در مسابقه باید سریع و فرز باشند و توانایی جابجا کردن اجسام در دنیای میکرومتری را داشته باشند. گل های مسابقه تنها دو میلی‌متر از هم فاصله دارند!


ربات های شرکت کننده در این مسابقات باید توانایی انجام سه کار زیر را داشته باشند:
  1. دو سرعت: ربات‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن فاصله دو میلی‌متری میان دو گل را طی کنند.
  2. دو با مانع: در این مرحله، مسیر بین دو گل با موانع ثابت پوشیده شده و وظیفه ربات پشت سر گذاشتن این موانع و رسانیدن خود در سریع‌ترین زمان ممکن از یک گل به گل دیگر است.
  3. دریبل با توپ: در این مرحله، ربات باید در مدت سه دقیقه، به هر تعداد که میتواند، توپ را از میان موانع گذرانیده و به گل دیگر برساند.










آزمایشگاه سازنده یکی از این ربات‌ها: دانشگاه پلی تکنیک زوریخ سوییس...
فیلمی از نحوه حرکت ربات با توپ...






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: